Archiwum miesiąca Styczeń, 2015

Koktajle a zdrowe odżywianie

Szukając zdrowych i smacznych produktów żywieniowych, które dobrze wpływają na stan organizmu, z całą pewnością warto rozważyć włączenie do swojej diety wszelkiego typu koktajli. Są one zazwyczaj doskonałym źródłem witamin i mikroelementów, a przy tym pozwalają cieszyć się naprawdę dobrym smakiem – idealnym tak zimą, jak i latem. A na jakie konkretnie koktajle postawić? Sprawdzają się choćby te z samych warzyw oraz ziół. Na przykład z ogórka, zielonej pietruszki oraz selera naciowego z dodatkiem wody oraz soku z cytryny – orzeźwienie gwarantowane. Można również sięgnąć po koktajl, który zapobiegnie zaparciom, a więc taki z kefiru, otrąb oraz siemienia lnianego z żurawiną, która dodatkowo dobrze działa na nerki. Dobrze sprawdzają się też koktajle owocowe, jednakże przyrządzając je, warto postawić na ograniczoną ilość cukru, gdyż jest on dla nas po prostu szkodliwy. Przepisów na zdrowe i dietetyczne koktajle jest wiele i każdy, kto tylko chce może znaleźć te odpowiednie dla siebie. Warto więc ich na pewno poszukać.

Ile jeść, żeby schudnąć?

Mówi się, że najlepszą dietą, która pozwala zrzucić nadmiar kilogramów jest taka oparta o zasadę „jedz połowę”. Związane jest to przede wszystkim z tym, że jeśli chcemy schudną, musimy organizmowi dostarczyć mniej kalorii, niż jest mu potrzebne na co dzień, tym samym zmuszając go do tego, by zaczął zużywać zgromadzone zapasy, a więc tkankę tłuszczową. Ile jednak konkretnie trzeba jeść, aby schudnąć? Często mówi się o dietach takich, które ograniczają spożycie pokarmów na przykład do tysiąca czy tysiąca dwustu kalorii. Prawda jest jednak taka, że każdy z nas ma nieco inne zapotrzebowanie kaloryczne, które wynika choćby z wieku, czy też z tego, jaki tryb życia prowadzimy, a także z płci. Najwięcej jedzenia i energii potrzebne jest mężczyznom w sile wieku, którzy pracują fizycznie bądź często uprawiają sport. Kobiety zaś, które prowadzą raczej siedzący tryb życia powinny sobie spożycie pokarmów ograniczyć dla własnego dobra. I to właśnie jest podstawowa zasada, której powinniśmy się trzymać w tym zakresie, by cieszyć się dobrym zdrowiem i chudnąć.

Zdrowa dieta, czyli jaka?

Choć stwierdzenie mówiące o tym, że zdrowe odżywianie powinno być ważne dla każdego z nas wydaje się być truizmem, prawda jest taka, że wielu z nas nie rozumie zasad zdrowego odżywiania się w praktyce. Dziś zatem powiemy nieco więcej o tym, jak zdrowa dieta powinna wyglądać i co powinno się w niej znaleźć, byśmy mogli sobie zapewnić tak dobry stan zdrowia, jak i dobre samopoczucie w praktyce. A oto wszystkie szczegóły. Po pierwsze, bardzo ważną kwestią jest odpowiedni bilans odżywczy – nie powinniśmy wykluczać z naszej diety większości produktów, gdyż wszystko, w racjonalnych ilościach jest nam, co oczywiste, potrzebne. Ale to nie wszystko. Warto bowiem pamiętać, że zdrowa dieta to taka, która zawiera w sobie duże ilości błonnika pokarmowego, warzyw, a także produktów zbożowych – ze wskazaniem na pełnoziarniste. A do tego dojść musi dobre gatunkowo mięso oraz odrobina węglowodanów prostych. Tyle wystarczy, by zdrowo żyć.

Regularne jedzenie sprzyja chudnięciu

image Pomimo, że wielu osobom wydawać się może, że najrozsądniejsza dieta to taka, która oparta jest na głodzeniu się, prawda wygląda zupełnie inaczej. Chcąc bowiem schudnąć, trzeba jeść … regularnie. Najlepiej, by było to co najmniej pięć posiłków każdego dnia. Dlaczego tak właśnie jest? Wyjaśnienie zamyka się w kilku kwestiach. Po pierwsze, duże przerwy między spożywanymi posiłkami powodują duże wahania poziomu glukozy we krwi, a szybkie skoki powodują tycie. Po drugie, jedząc dużo naraz, zazwyczaj dostarczamy sobie o wiele większej ilości kalorii, niż jeśli jemy często ale mało. Wtedy bowiem nie zmagamy się z uczuciem głodu, a co za tym idzie, mamy szansę skurczyć żołądek i wprowadzić sobie zdrowe zasady odżywiania na dłuższą metę. Dlatego też, warto właśnie w ten sposób się odżywiać, gdyż to się najzwyczajniej opłaca. A jeśli dołożymy do tego rozsądny plan żywieniowy, mamy szansę cieszyć się i szczupłą sylwetką, i dobrym zdrowiem przez długi okres czasu. Pamiętajmy zatem o tym, chcąc zatroszczyć się o swoje ciało kompleksowo.

Sport a dieta

image By utrzymać zdrową i ładną sylwetkę i cieszyć się dobrym stanem swojego organizmu przez długie lata, trzeba zapewnić sobie dwa kluczowe elementy – po pierwsze, właściwą dawkę ruchu, po drugie zaś – zdrową dietę. To bowiem, w połączeniu, daje najlepsze efekty i pozwala wyeliminować ryzyko jakichkolwiek chorób we wczesnych latach życia. Jak jednak się odżywiać, prowadząc aktywny tryb życia? Dieta musi być do tego przystosowana. Co powinna zawierać? Przede wszystkim, niemałe dawki składników odżywczych takich, jak choćby węglowodany, które są podstawowym źródłem energii, niezbędnym choćby do zdrowego treningu. Nie można również zapominać o białku, które jest budulcem masy mięśniowej, jak również o tym, by zapewnić sobie odpowiednią ilość tłuszczów, szczególnie tych bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe, a także pić odpowiednie ilości płynów. Wszystko to bowiem składa się na dobre zdrowie i samopoczucie i warto o tej kwestii pamiętać. A jeśli mamy problemy z opracowaniem właściwej diety, zawsze możemy się wybrać do specjalisty.


Szukaj
Konsultacje i treningi u logopedy:
    Kiedy nasze dziecko zaczyna mówić, cieszy nas każdy wyraz który powtarza, nawet gdy nie jest on poprawnie wymówiony. Zastanawia nas jednak, w jakim wieku wymowa powinna się poprawić i kiedy należy udać się do specjalisty. Logopeda twierdzi, ze im szybciej tym lepiej. Dzieci w wieku przedszkolnym, powinny już prawidłowo wymawiać głoski, dlatego, jeśli zauważymy, ze mimo ciągłego poprawiania, maluch ma nadal problem powinniśmy, zasięgnąć pomocy lekarza. W pierwszej kolejności, zostanie przeprowadzone badanie słuchu fonetycznego. Logopeda dzięki temu będzie wiedział, z jakim problemem mamy do czynienia. A problemy mogą być różne, dziecko może seplenić, nie wymawiać końcówek wyrazów, mylić litery „l” z „r” i wiele innych. Właściwa rehabilitacja narządu mowy, powinna jednak przynieść spodziewany efekt. Warto dodać, ze nie tylko maluchy maja problem z prawidłową wymową .
    Logopedzi twierdzą, że wśród pacjentów na porządku dziennym, spotyka się tu dziennikarzy, aktorów, czy inne osoby pracujące w mediach swoim głosem. Prezenterzy telewizyjni, nie mogą po prostu mówić niepoprawnie. Nawet, jeśli wydaje im się, ze mówią płynna polszczyzna, logopeda zawsze znajdzie coś, co z poprawnością niewiele ma wspólnego. Niektóre stacje telewizyjne, zatrudniają logopedów na stałe i ćwiczenia z nim sa stałym elementem obowiązków pracowniczych. Z logopedami, bardzo czynnie pracują tez rzecznicy prasowi poszczególnych firm i resortów rządowych. Taka osoba, musi być bowiem dobrze przygotowana pod względem prawidłowej wymowy i budowania zdań. Nawet jeśli nie posiada wad, to system, a raczej styl mówienia musi być zupełnie inny, niż w innych zawodach. Przeprowadza się w takich sytuacjach, liczne treningi emisji głosu. Pacjent wygłasza przygotowany tekst, który logopeda nagrywa. Następnie wspólnie przysłuchują się, jak wszystko wypadło. Nie chodzi tu bynajmniej o poprawność pod katem merytorycznym, a właśnie o wymowę. Poradnie logopedyczne, znajdują się w każdym mieście, a nawet małych miejscowościach. Liczni logopedzi przyjmują również w gabinetach prywatnych, w których konsultacje i późniejsze ćwiczenia treningowe, sa oczywiście płatne. Cena, zależy od ilości koniecznych wizyt.